Followers

Friday, November 18, 2011

SKIN TYPE - NORMAL SKIN

Assalamualaikum w.b.t




NORMAL SKIN

kulit ada macam2 jenis.
then ALHAMDULILAH kalau kita dilahirkan jenis NORMAL skin.

Feel lucky rite if you have this skin type
wooottt wooot siapa tak mahu CANTIK bukan?
Normal skin ini we will assuming that
This skin has a smooth texture, no pimples and pores.
 No greasy or shriveled areas.

isn it?
org yang ada NORMAL skin just
  need only a basic beauty regimen to maintain the natural balance.

BUT
 every skin needs care to keep healthy and beautiful.

kalau kita tak jaga dari sekarang bila lagi kan?
so org yg jenis kulit NORMAL mmg tak payah susah nak pakai apa2 product,
PAKAILA jenis mcm mana pon mahal atau murah mcm tuh jugala kulit die.
BEST kan?

MAYBE n I THINK that i am NORMAL skin type person
^_~
ALHAMDULILAH.

pakaila apa2 pon product.
kulit tahan bisa
tapi pernah juga tersalah pakai ada sensitif dan naik jerawat , dan cepat2 saya stop...
TAKUTTTT WOOOOO~
siapa tak stress tgk kulit muka sendiri kan?

SO advise sy utk org yg berkulit NORMAL.
just find one product which is really2 suitable & adapt with your skin. 
take care of it.
And don't you ever skip the DAILY & BASIC routine :)
to maintain our skin alwayssss in a good condition ^_^

jgn GATAL2 tgk org pakai itu ok nak juga.
buatnya dandan tuh tak kena dgn kulit ANDA?
bukankah itu mencari MASALAH?

i speak based on my experience :)
saya admit yang saya mempunyai kulit yg NORMAL.
ALHAMDULILAH
tak meragam & tak banyak songeh dan tak banyak masalah.
BUT
once sy tersalah memilih & memakai product.
kulit saya pon bertindak balas secara cepat.
sgt SCARY ok.

yela, tak pernah ada MASALAH skin.
but suddenly it's come out mendadak mcm tuh.
mahu nya mak tak MEROYAN okey.
=__="

then once sy jumpa product yg sesuai dgn kulit saya.
saya trus maintan & until now never ever changed.
untuk apa kan?
sebab sy dah sgt2 serasi.

BUT
some people asked me
 1) apa cleanser sy pakai skrg?
i can reply but please don't expect bila saya pakai ianya ok di muka saya akan ok di muka kamu.
untuk kamu try.
why not.
sy tak memaksa dan menghasut
but saya sharing.
but if ia getting worse after 2weeks or 1months.

please automatically stop.
ok girls?
^_______________^

next entry : tips for sensitive skin ♥






No comments: