Followers

Tuesday, September 18, 2012

Conversation.

Assalamualaikum w.b.t


Last weekend perbualan cucu dgn nenek :

cucu : atok mak,johor nanti kan ada baca taklik kan?dari ibu pengantin perempuan kepada pengantin perempuan?nanti sapa nak baca utk kakak ek? atok la kan?

nenek : atok taknak baca.atok tak boleh baca nanti.takut suara tak kuar.

cucu: boleh ke tak baca tok? siapa nak baca tok?

atok : bagi auntie la suh baca.atok tak boleh....

cucu : aahla akn biarlah auntie ( kakak ayah bacakan )

Sambil tunduk sebenarnya mata dah bergenang sangat sambil tunduk lipat2 baju masuk beg.takmo tjuk mata dah bergenang. nenek pon diam je..i knew what u feel granny...thanks besarkan kakak dgn sempurna =')
 
 * Tuhan tarik mereka kesayangan saya dengan cepat tanpa sempat merasai apa itu kasih sayang. Tapi tuhan juga maha adil memberikan kasih sayang yang tak terhingga dari seorang nenek. Dan tuhan panjangkan umurnya dan beri kesihatan yang sempurna kepadanya.Tuhan juga maha adil, die berikan bakal keluarga mentua yang sangat baik dan menyayangi saya.. Takde apa lagi yang diminta takde apa lagi yang diharap.Semoga kebahagiaan aku ini abadi hingga akhir hayat aku......
 
 
maaf amoi touching sikit entry kali nie....

8 comments:

Cik Rad said...

setiap perkara ada hikmah disebaliknya..

ttg bacaan keluarga sakinah dari ibu kepada anak tu kita boleh request utk tak buat.. sbb masa bff rad nikah, parents dea tak de baca pon.. hanya suami je ada baca taklik..

sabar ya amoi..

Khalilah MNor said...

Amin... Sy tau sis memang tabah...:)
Mudah-mudahan segalanya di permudahkan...

boni kacak said...

awak buat saya sedih.....

nik ros said...

sedih baca entry ni.moga tabah yea

Rara Nasiha said...

be strong dear.

yna said...

momoi :(

kta nanes baca ni :(

kuatkan semangatmu ya? jgn lupa jemput yna nanti tau :)

cik kurus said...

akak jgn sedeh tau.. akak sedeh arina pun sedeh baca entry akak :( org d sekeliling akak olwex de dgn akak.. akak kan seorang yg tabah.. tenyum oke :) arina sedekahkan Al-fatihah for ur parents . .

cik kurus said...

akak b strong ok.. al-fatehah utk parents akak . .