Followers

Thursday, May 17, 2012

Brg Keperluan.

Assalamualaikum w.b.t


Rasanya sangat rajin hari ini saya nak buat entry dan share jom geledah apa ada dalam Beg Make-up Harian yang hari-hari saya usung. Saya pakai barang-barang murah je.


  
O___o *tutup muka*
buruk kan barang-barang saya.tetapi saya sgt-sgt menebalkan muka utk tunjuk kat korang dan share memandangkan ramai yang bertanya apa yang saya bawa utk harian saya dalam handbag.so untuk menjawab persoalannya saya menebalkan diri untuk tunjuk dan share dgn korang walaupun brg sy buruk2 belaka.
Jom kite berkenalan dgn ahli anggota tersebut.

1) beg polcadot pink hitam tu.comel kan ;p  itu namanya poket doremon.nampak je kecik plus ruang ekick tp macam-macam boleh sumbat.ngeh ngeh ngeh.
2)Dalam bekas putih tu ada sabun hijau kan? itu sabun ADHA.amoi potong die jadi  6 bahagian so boleh jimatkan.amoi akan apstikan ia selalu dibawa dalam beg makeup kemana amoi pergi.senang kita nak cuci muka kan.utk solat ke.kalau rasa tak selesa ke.kan mudah.
3)depan bekas sabun yg tutup die panjang gold tu. Itu Liquid Eyeliner dari Elianto.Amoi suka pakai yang itu sebab die sgt-sgt mudah dicuci tak perlu apkai makeup remover dan tak menghitamkan mata.so pakai air pon boleh...Harga die rm29.00( tak silap la.ke rm28 lupa dah...=_=")
4)Depan Elianto Eyeliner tu botol kecik bolat demok pendek tu nama die Tony Tint.tu dah tinggal sisa-sisa memang nak habis dah.lama juga amoi pakai yang kecik tu.walaupun kecik jgn tamak ye sebab die sgt-sgt tahan lama.pakai sikit je dah cukup merah :) Amoi jual TT nie rm10 sahaja tidak termasuk postage 
5)Sebelah Tony tint tu yang bekas empat segi tu.itu bukan eyeshadow tau.itu Powder Eyebrow.amoi pakai ni untuk lukis eyebrow amoi sebab amoi jenis eyebrow yang cair sangat tak berapa nampak.tapi amoi tak suka bila nampak terlalu lukis.so amoi rpefer pakai powder eyebrow sebab ia nampak mre naturals.pakai dgn berus kecik die dah siap ada dalam tu :) itu boleh beli kat SASA rm39.90 ^_^
6)Belakang Eyebrow tu ada bekas tutup oren kan? itu krim siang adha merangkap bedak untuk amoi.nampak tak compact powder kat situ?amoi jarang pakai compact so jarang bawa.amoi selesa pakai krim siang tu sahaj sebab ia merangkap alas bedak plsu sunblock.boleh beli dgn ampoi juga ye :) tp die dijual dgn krim malam mmg dtg berkembar siam.^_^
7) sebelah tu botol kuning tinggi tu (bukan org digi gemok ye) itu Maybeline Mascara.amoi suke sgt maybeline mascara sejak dari dulu.tak mampu nak beli jenama lain mahal sgt.hehehe.sebab amoi bukan jenis suka sgt pakai mascara.kadang0kadnag gedik je baru pakai ^_^ .so bagi amoi Maybelinne nie pon dah cukup bagus ^_^ . boleh beli kat watson/guardian juga ^_^
8)Botol gold tutup hitam tu.maybe nampak buruk kan.no no no jangan pandang apda luaran ye.sebab itu adalah serum vitamin C.Vitamin E plus ada collagen yang baik untuk kulit. Amoi dah tak pakai toner sejak amoi jumpe serum nie.dan sgt-sgt puas hati.lepas cuci muka dan sebelum pakai krim siang pakai serum dulu baru pakai krim siang.- serum nie amoi jual die diimport dari indonesia dan tidka dijual meluas.so nak order pon boleh beli dgn amoi ye. Inbox or email sahaja amoi.

Berminat dgn tony tint ke serum ke krim ke email amoi ke amoiheaxa@gmail.vom.untuk eprtanyaan mana amoi beli mascara/mana amoi beli powder eyebrow and eyeliner.boleh juga bertanya.

Gambar tu amoi pakai serum krim siang eyebrow eyeliner mascara plus tony tint kat bibir dgn letak di pipi sikit sebagai blusher :)

Till then,




16 comments:

saeko_nakamura said...

singkat & simple..akak nak tnya berapa harga kalau serum A-DHA aja? =)

Rin Saharina said...

moi,brp hrga serum tu? :)

Anonymous said...

ari tu rasanya ada nampak amoi kat the mines.segan nak tegur sbb amoi cantik sangat..kita lak pakai selekeh je.hihi...

sarah mohamad said...

Yang tint tu kegunaannya untuk apa amoi?

Amoi Heaxa said...

sarah :ony tint utk lipstick :) die mcm liptscik tp apkai sikit da meyah2.mcm gadis2 comel korean pakai tu :)

ain: ehhhh ye ke nampak kiet? ain napa tak tegur.ya allah amoi serabai kot :)

sharina: rm 60 without postage :)

saeko: rm60 without postage :)

Anonymous said...

akak comel n cantik sgt!
adore you <3 :)

Anonymous said...

akak, serum 2..bpe lame thn ea?? n g satu tint tu plak bpe??hihihi =)

Anonymous said...

akak2, yg tint and serum 2 bpe lame akak pkai da, thn lame ea??bpe ea?huhu

HS said...

salam..hey nice blog.. follow mine ^_^

http://penhijaupenpink.blogspot.com

nur said...

dh try sabun mmg best.. nk try 1 set lak pas ni.. :-)

Amoi Heaxa said...

serum depands pemakain ida syg.masing2 :) tony is rm10 :) email k :)

thanks hajar :) i will :)

nur: bestkan sabun die pon.pasni ley pakai one set ^^

Pyka said...

alahai, flawless btl muke akak ni.. nkcubit2 bole? hihi :)

iman said...

tony tint ?
pm me .

iman said...

tony tint ?
pm me ,here oke http://www.facebook.com/?ref=tn_tnmn ..

iman said...

tony ?
pm me here
http://www.facebook.com/?ref=tn_tnmn

Syakila Suhada Crystallize said...

akak , saye nak beli tony tint tu dari akak . macam mane ye ? plissss kak.