Followers

Tuesday, December 4, 2012

Persediaan Perkahwinan-Stage 3

Assalamualaikum w..b.t

Continue from last entry ek ek.....


Selain Perkara-Perkara penting yang BESAR-BESAR perkara yang KECIL KECIL juga dianggap remeh temeh okay.KERANA memerlukan quantity yang banyak. hu hu hu.

So selain Kad Kahwin / barang kemas untuk batal air sembahyang / Pemilihan Baju Nikah / Sanding  / Barang Hantaran ada a few things yang korang kena take NOTE.

5) DOOR GIFT

Doorgift nie memanglah sangat-sangat penting PLUS sgt leceh. Firstly uols kene decide nak bagi apa utk tetamu yang datang. Depends on your budget. Kalau ada budget lebih bolehlah letak satu kepala RM2 ke RM3 ke.itu yang budgettt terlebih lebih or ada orang nak sponsor la kan. Tapi kalau macam kita nan hado ni Just estimate untuk setiap guest yang dtg berapa ringgit :) Dari situ uols boleh budget contoh untuk 1000 tetamu yang dijemput.  Then untuk VIP Guest. Nak bagi special or others than guest lain. Normally utk family belah lelaki dan kawan-kawan or sedara mara yang datang dari jauh ^_^ .

6) DUIT REWANG / DUIT KENDARAT

Normally maybe tak semua tempatlah especially mcm sekarang ramai amik catering je kan? kalau yang buat rewang kenalah sediakan DUIT KENDARAT orang JOHOR panggil. ala yang buat duit mcm kipas tu apstu letak pin cecomel butterfly ke then yang kendarat pakai. So masa majlis kita tau siapa yang kendarat. Nak minta tempat basuh tgn ke apa senang nak bezakan kan?

7) BAJU TEMA FAMILY

Actually dia termasuk dalam LIST BESAR tapi sebab dah bercelaru so amoi selit kat sini la ye. Once dah deal baju pengantin ofcourse nak baju untuk family sama sama or mengikuti tema kan kan? So decide and kira berapa budget untuk family yang kita nak sponsor. Ikut kemampuan masing2 :) ada tu sendiri kuar wang sendiri tp decide colour baju sesama pun boleee ^_^

8) PHOTOGRAPHER/ VIDEOGRAPHER


Nie satu lagi benda yang sepatutnya dalam LIST BESAR tapi boleh tercicir lagi. helloooooo GAMBAR penting hokeyyy macam mana iols boleh tercicir dalam LIST BESAR? Omaigod omaigod omaigod!!!okay uols TAKE NOTE okay yang INI memang PALING PENTING. Korang survey dan decide mana photographer dan videographer pilihan terbaik anda ^_^. Tgk pakej yang berbaloi dan yang "IN BUDGET" la ye? :) Kalau ada kawan kawan yang photgrapher or videographer lagi BAGUSSS..Gunakan kuasa veto bakal raja sehari untuk mengendeng kawan-kawan..hik hik hik..Idokla freee itu melampau tapi ada diskaunnnn sikit.hehehhe >.< Yang best dengan kawan kawan nie takla segan sangat nak bergambar kan kan posing sana sini ^_^.


9) KEK KAHWIN

Haaaa nie penting jugaaa nanti kan ada majlis potong potong kek/Ini janganlah korang duk booking awal awal kang duk berkulat kang kek nie.heheheh. Atleast 1weeks before majlis pergi lah ke kedai kek dan tempah ikut pilihan sendiri dan set time & date bila bole ambil. Budget in cake depends on budget invidual juga kan ^_^ bagi amoi biar murah tapi sedapppp biar luar tak berapa nice sgt tp dalam nie yummmyyyy~ Ini ada cake gah luar sampai rasa sayang juga nak makan pun ada >.< tp bila potong dlm tak sedap >.< huhu so buat pilihan yang betul ye ^_^ . Sebabnya kita nak jamah orang makan kek pengantin.Nanti pengantin tak dan punya merasa kek sendiri hehehe masa acara potong kek suap menyuap sikit sikit tu je.he he he.


Last for not least apa lagi ye? tak sampai sebulan lagi wedding dah lupa persiapan berbulan-bulan.heheh nampak sangat dah tua..Nanti amoi ingat amoi share lagi ye uols~

Hope this info boleh membantu u guys yg planning nak kahwinnnn! Wooowww seronoknyeeee...rindunyaaa nak busy busy pening pening buat persiapan, pastu berdebar dan kene mitap(make-up ) lawa-lawa, pakai baju macam pwincesss( princess ) owh indahnyaaaaaaaaaaaaaa! RINDULAAAAA

hiks atkpe tahun depan 12 january 2013 amoi merasa lagi untuk majlis bertandang belah lelaki di kajang.Siapa yang hari tu amoi invite tak dpt dtg ke kajang jemputla datang.Dah dapat greenlight dari mak mentua bole jemput kawan-kawan amoi ^_^ yeayyyyyyy~




No comments: