Followers

Friday, October 5, 2012

Nenek.....

Assalamualaikum w.b.t


"Kak.....makin nak dekat majlis kau....makin hati atok sayuuu sangat2....sayu bila memikirkan atok tak dpt nak bantu apa sangat.....kau bertungkus lumus sorang-sorang  sampai kurus je atok tgk.....sedih atok kak.....kerja business juga kesihatan tu jaga....." Lega atok tgk kau dah nak kahwin...kalau dah sampai ajal atok nanti lega hati atok tgk ada orang boleh jaga kau....



Terdiam...






*titiss......*





Ya Allah...kau beriku kekuatan kepada dia dan kepada aku.Berikan kesihatan yang sempurna dan panjangkan umur die ya Allah...dialah ibu & ayah kepadaku..dialah sumber kekuatan aku berdiri hingga ke hari ini..dialah segalanya tuhan.....



Sebaknya"rasa" tu.....Setiap dari kita ada bahagian & cerita hidup masing-masing...dan inilah cerita ku dan bahagian hidupku...Bukanlah bermakna pengakhiran disini...Tetapi satu langkah permulaan "kehidupan" baru dalam fasa kehidupan.Tiada siapa mahukan kesedihan dan kesengsaraan...dan aku tahu tuhan maha Adil dan sesungguhnya maha mengetahui.....Biarlah rumahtangga yang bakal aku bina nie dirahmati diberkati.Dan berpanjangan hingga ke akhir hayat.

Aku tahu "mereka" disana....arwah atok arwah ayah arwah mama sentiasa mendoakan dan melihat aku dari "sana".

Al-Fatihah....utk mereka.

Sungguh kerinduan terhadap mereka yang tak dapat dibendung sgt2..Makin hampir hati makin sayu makin sebak.Bila berbicara dgn nenek pun automatik jadi sebak dan topik sedih..ouch..Kuat!Kuat!Kuat!.




1Months to go...Counting days...Mendoakan segala yang dirancang berjalan lancar.

8 comments:

qila said...

sedih baca entry ni..be strong ya :')

Cik Eka said...

kak amoi.semoga sentiasa tabah..

eka yang baca pun sedih.
kak amoi sangat kuat,tanpa mak ayah tapi kak amoi gigih..

kalau eka la,dah tersungkur kot takde mak ayah..huhuhuhu

C i k R e n e x said...

kuatkan semangat. bila baca ni teringtkan arwah abah. baru setahun dia pergi.rindunya la kat arwah..

cik kurus said...

akak be strong.. :)

cik kurus said...

akak be strong oke! :)

Khalilah MNor said...

Alfatihah... Semoga mereka kesayangan sis amoi ditemptkan dikalangan orang yang beriman dan sentiasa dirahmati dan dilindungiNya... Betul la nenek ckp tu, sis amoi pun kena jaga ksihatan. Memang sis amoi gigh, everybody knows it. Tapi, sementara menunggu hari gilang gemilang, sis kena cari masa untuk berehat jugak...;)

Farhana Kirana said...

Kteorg sayang amoi and atok :)

Amalina Ali said...

Serious. Sangat touching! Be strong ya. Al-Fatihah untuk 'mereka' di sana.