Followers

Saturday, September 10, 2011

terkadang.


Assalamualaikum w.b.t


Terkadang sulit untuk mengikhlaskan apa yg terjadi dalam hidup kita. Tapi percayalah Allah akan menggantikannya dengan yang lebih baik.... insyaAllah ;)


Terkadang perkara yg bakal terjadi yg tak pernah kite terfikir sebelum ini akan berlaku terjadi dlm hidup kite.Tapi Allah tahu perkara yg akan terjadi sebelum kita tahu. Dan Allah ada pengcanturan terbaik utk kite :)

Terkadang hati rasa ragu2 akan sesuatu tetapi percayalah rs ragu2 itu akan hilang bila mana kite selalu mengingatinya utk meminta petunjuk.

Terkadang kita selalu lupa yg setiap kesedihan & kegembiraan yg berlaku dalam hidup kite ini kalau bukan dgn izinNya & KehendakNya maka ia tak akan pernah berlaku.

Terkadang kite selalu menyalahkan Allah bila mana kesedihan & kecelakaan berlaku sedangkan kita tak tahu Allah ada Perancangan yg die tetapkan utk kita.supaya kita sentiasa belajar dari kesilapan & jgn mengulangi kesilapan.

Terkadang bila kita dlm kesedihan & kesukaran barulah kita ingat & fikir akan Allah, tetapi bila kite dlm kegembiraan kita lupa & sombong pada die? Adil kah begitu? 

Terkadang kita hanya tahu mengeluh & merungut bila mana tidak ada yg kena. sedangkan nabi s.a.w kesayangan Allah tak pernah merungut atau mengeluh walau sebesar mana dugaan menimpanya.lagikan kite manusia biasa?

Terkadang kita hanya suke melihat & mentertawakan akan kejatuhan seseorang ataupun keburukan/kelemahan/kekurangan sesorang sedangkan diri kita itu mungkin lebih rendah darjatnya dr mereka?

Terkadang lebih baik bila mana kita selalu memaafi satu sama lain dan cuba utk tidak mengulanginya lagi?itu lebih mulia bukan?

Dalam dunia akhir zaman ini, terlalu banyak manusia yang mula berhatikan Syaitan.makin ramai yg mula lupa & lalai akan duniawi.sedangkan itu hanyalah sementara sedangkan hidup disana lg kekal abadi.

semoga kita semua mendapat hidayah & petunjuk dr Allah S.W.T dan mendapat lindungan dari hati Bertuhankn Syaiton

MasyaAllah,SubhanaAllah





2 comments:

Rawkzell said...

Alhamdulillah :)

Nur Idzatul Mahfudza Ramdan said...

insyaALLAH..semoga kiter smua slalu berada dalam rahmatNYA...