Followers

Wednesday, April 27, 2011

BEAUTY REVIEW - Part 6

Assalamualaikum w.b.t semua ♥

actually da berkurun da entry nie..dr minggu lepas..so skrg bru sy nak update lg...;p
So..Atas sbb boring+mood malas nak buat keje..sy rs mcm nak update blog je..tp actually tak de idea lg nak cite & share psl ape..any idea guys?

ok..actually sambil² i menaip nie..i tgh minum minuman favourite kesihatan i ^_^.. so tetibe dpt idea nak share dgn korang ..boleh kan kan kan? korang nak tahu juga kan kan? :) takpela tak nak tau pon takpe..tp yg selalu inbox2 sy nak tau tu...kat sini sy jawab ye ♥

sy takla terlalu particular sgt nak jaga itu ini..haiyooooo~ banyak maintenance syggg uiiiiii~ belum kawen nie takpela..nnt da kawen anak pinak..mcm mn nak maintain..betul tak?? T__T nnt jaga sebelum kawen je..selepas kawen da tak dpt nak jaga pemakan & any supplement lg..sebabnye..budget da lari kat susu anak,lampin anak..wakakakkaka~ haishhhh..ada hati nak ada baby..kawen pon tak lagi..kuikuikui T___T pasrah...naluri keibuan semakin hampir...cepatla kawennN!!! incik apeq..sila masuk minang sy sekarang!! *dush2..mcm desprate ocayyY~ sgt tak sesuai....;p * takla takla...hahaha..abaikan ayat gedik gadis itu..kekekek~

ok..product apa yg saya pakai..sy da share dgn korang kan.. so pasni klu ada yg tanya tu buka la blogg usang sy nie ye ♥ kan sy da ckp sy pakai product biasa2 je..sy tak pakai clinique,sy tak paki skII, whouaaahhhh tak mampu den....separuh gaji den nak beli semua set..kekeke..;p sy akan pakai apa yg sy rasa selesa n serasi dgn kulit muka saya..sy pon ada menerima feedback dr org yg kata die pakai tia tak ok la,pakai loreal tak ok,pakai natasya tak ok pon...sayanggggg²ku...kan sy ckp.....setiap dr kite allah bg jenis kulit lain² syg...sbb tu tak semua org akan serasi pakai product yg sama...sbb tu jugala dlm dunia nei ada mcm² jenama product..then sy hanya share apa yg saya pakai..bukan sy suh korangg pakai apa yg saya publishhh nie..huwaaa....T___T sila paham situasi sy.....

untuk product yg sy tak publish...bukan bermaksud nak kondemm korang...tetapi sy tak pnh try so mcm mn sy nak share & publishhh??huwaaaa T___T silala paham situasi sy sekali lg....*klu nak sy promotekan juga..bayarla haku..kekekek..;p*

okla..cukup..cukup..Cantik itu subjektif kan kawan²..so paling penting biarlah kite cantik dr dalam kan? :) insyallah automatically akan tpancar sndiri dr wajah kite..aminnn~ ^_^

Mcm mn penjagaan yg sy amalkan..selain product2 skincare yg telah pon sy share dgn korang..sy juga ada memakan supplement utk dalaman kite..sometimes kite hanya tau nak jaga luaran je kak..tp kite lupa yg penjagaan dr dalamn tu yg penting..lg² wanita mcm kite nie kan...perempuan nie payah skit...too sensitive dr sudut hati & perasaan je..malahan segala usus2 dalaman n organ2 juga sensitive..hahahah..boleh ke guna ayat mcm tu? T__T ok xpe..jji korang bole faham kan kan..;p

okla...sebagai supplement tambahan untuk dalaman serta kulit saya ada memakan supplement...3supplement :) n korang should try tau! sbb sy nie mmg jenis tak suke makan ubat..tp sejak da mula synus makin teruk nie kan..kenela jadii RATU UBAT..hahahaha..tu yg sekarang da tak takut UBAT..kekekek..;p sekarng nie bg ubat yg gabak besarrr punye pun sy takde hal ley telan sebelah mata je..hahaha..

1 ) Minuman supplement yg sy minum ialah...
.
.
.
.
APAKAH INI??ini adalah minuman yg dipanggil ISOGEN..
di bawah nie testimoni kebaikan meminum isogen nie ok..korang bacaaa dulu bg faham....^^
.
.
.
.
Untuk Kulit Lebih Berseri, Cerah dan Muda


Kini, anda boleh memiliki kulit yang sihat, cantik dan muda dengan Nutricelle ISO-GEN Plus yang bercirikan kolagen ikan peptida berasaskan soya organik.

Pengambilan Nutricelle ISO-GEN Plus seharian dapat melindungi serta mengkayakan kulit anda, menyembuhkan luka, mengurangkan kedutan, pigmentasi, memberikan tona kulit yang sekata, mengurangkan jeragat serta menguatkan sendi.

Kulit Yang Cerah dan Berseri Bermula Dari Kolagen

Fakta mengenai kolagen

· Kolagen membentuk hampir 30% daripada jumlah berat protein manusia

· Kolagen membentuk hampir 70% bahagian derma kulit

· Kolagen juga merupakan bahan asas binaan kulit, tulang, kartilaj dan tisu penyambung dalam badan.

· Ia menyambungkan sel ke sel,

· Membantu penjanaan semula sel-sel kulit dan mengekalkan kulit.

· Ia membentuk lapisan penebat dan perlindungan kepada sendi dengan membentuk kartilaj bagi mengurangkan geseran, terutama pada pinggul, sendi dan lutut.



Apakah itu Kolagen

Kolagen merupakan sejenis protein penyokong yang memberikan kulit ciri-ciri keanjalan, kekenyalan, kelembapan, kekuatan dan ketegangan.

Kolagen merupakan protein ringkas yang dibina hanya daripada asid amino (golongan protein fibrin).

Ia dibina daripada fraksi asid amino kecil dalam bentuk lingkaran spiral, yang mana mengandungi 19 jenis asid amino.

Prolina dan Glisin merupakan dua jenis asid amino yang bertanggungjawab untuk membentuk kolagen, di mana hampir 9% daripada struktur kolagen diperbuat daripada prolina.

Asid amino membentuk rantaian spiral dalam bentuk yang dikenali sebagai heliks tropo-kolagen.

Lebih daripada 90% kolagen dalam badan manusia terdiri daripada kolagen jenis I, II, III dan IV. Prolina atau hidroksiprolina membentuk hampir 1/6 daripada jumlah asid amino keseluruhan dalam struktur kolagen.

Antaranya :

· Kolagen jenis satu – kulit, tendon, vascular, ligament, organ-organ dan tulang

· Kolagen jenis dua – kartilaj, terutamanya pada sendi

· Kolagen jenis tiga – retikulat, biasanya hadir bersama kolagen jenis 1

· Kolagen jenis empat – membentuk asas bagi menyokong struktur membran


Pembentukan Kolagen Berkurangan Dengan Peningkatan Usia.

Pembentukan kolagen mula berkurangan apabila meningkatnya usia (umur 25 ke atas). Garisan halus serta kedutan akan kelihatan akibat daripada keruntuhan jaringan kolagen yang merupakan komponen utama bahagian tisu penyambung. Proses penuaan kulit bermula dalam tisu penyambung yang kaya dengan simpanan kolagen.



Faktor-faktor Penyebab Kerosakan Kolagen

1. Kolagen sangat sensitif terhadap serangan radikal bebas. Radikal bebas merupakan molekul reaktif yang dihasilkan daripada metabolisma oksigen semula jadi dalam badan.

2. Kerosakan kolagen juga disebabkan oleh pendedahan badan kita kepada pencemaran alam seperti sinaran UV.

3. Penyakit auto-imun, senaman keterlaluan, tekanan, ketidakseimbangan hormon, toksin dan enzim bahaya yang dihasilkan oleh patogen akan merosakkan jaringan protein, fibroblast dan vitamin yang amat diperlukan untuk penghasilan kolagen. Ini menyebabkan penukaran kepada bentuk kolagen yang tidak larut, penghasilan kedutan, garisan halus, tona kulit yang tidak sekata, muka yang tidak cerah serta masalah kulit yang lain.



Tanda-tanda Kekurangan Kolagen

· Kedutan kulit dan garisan halus

· Tona kulit yang tidak sekata

· Kulit yang kering

· Alahan kulit

· Penyembuhan luka dan parut yang lambat

· Keanjalan, kekenyalan dan kelembapan kulit yang kurang

· Faktor genetic – Gen COL1A1 dan COL 1A2

· Selulit (untuk badan)



Bagaimana Kedutan dan Garisan Halus Terbentuk

Kedutan kulit akan mempengaruhi keyakinan diri seseorang.

Keadaan kulit akan berubah apabila meningkatnya usia.

Misalnya sel-sel kulit akan membahagi dengan perlahan, bahagian dermis kulit akan menipis dan kurang upaya untuk membaikpulih dengan sendirinya, jadi parut dan luka akan mengambil masa yang lama untuk sembuh.

Dermis kulit mengandungi protein kenyal yang dikenali sebagai kolagen dan elastin yang bertugas untuk mengekalkan keanjalan dan kekenyalan.


Nutricelle ISO-GEN Plus yang bercirikan kolagen peptida ikan berasaskan soya organik.



Mengapa Kolagen Ikan

Dalam tahun 1990-an sekumpulan saintis dari Institut of Chemistry, Gdansk, Poland telah meneroka kebaikan serta kegunaan kolagen ikan dari segi ilmu kosmetologi.

Mereka mendapati kolagen yang diekstrak daripada kulit ikan mempunyai struktur asid amino yang hampir menyerupai kolagen manusia.

Disebabkan habitat semula jadi ikan-ikan yang mempunyai suhu badan yang lebih rendah, ikan-ikan ini mempunyai kandungan asid amino prolina yang lebih tinggi berbanding manusia.

Asid amino inilah yang mirip kolagen manusia yang dapat membantu menjana serta memulihkan sel-sel.

Kini, kolagen ikan digunakan secara meluas untuk implant, jahitan, prostesis, kompres dan juga merupakan bahan ramuan dalam ubat untuk parut, lecuran dan masalah kulit yang lain.





Kenapa mengambil Nutricelle ISO-GEN Plus

Pengambilan Nutricelle ISO-GEN Plus seharian dapat melindungi serta mengkayakan kulit anda, menyembuhkan luka, mengurangkan kedutan, pigmentasi (jeragat), memberikan tona kulit yang sekata, mengurangkan jeragat serta menguatkan sendi.



14 Sebab Utama Mengapa Anda MemerlukanNutricelle ISO-GEN Plus

1. Campuran ramuan berfungsi yang amat berkesan dan unik

Formula yang mengandungi campuran soya organik yang kaya dengan lesitin, kolagen peptida ikan, maltodekstrin (merupakan serat dietari), campuran multivitamin dan multimineral serta protein soya terasing dalam bentuk minuman.

2. Kolagen peptida ikan yang pertama digunakan

Nutricelle ISO-GEN Plus mengandungi kolagen peptida ikan yang terbukti secara klinikal dapat mengembalikan keanjalan kulit, yang mana datangnya daripada pembekal kolagen yang terulung iaitu Jepun. Produk ini dapat mengembalikan kecantikan serta kesihatan kulit.

Dos efektif yang digunakan untuk tujuan kecantikan kulit adalah sekitar dos 2-4g kolagen sehari. Dengan mengambil dua bungkus sehari, anda telah memenuhi keperluan minimum untuk kolagen bagi mengekalkan keremajaan kulit.

3. Dos kolagen yang cukup berkesan

Setiap hidangan (1 sachet) Nutricelle ISO-GEN Plus mengandungi minimum 2,500mg kolagen peptida ikan yang bercirikan asid amino seperti glisin, prolina dan hidroksiprolina yang membentuk struktur asas kolagen.

4. Kadar penyerapan yang cekap

Saiz molekul kolagen yang digunakan didapati mirip dengan kolagen manusia. Ia mempunyai kadar penyerapan dan asimilasi yang tinggi.

5. Meningkatkan prestasi kulit

Produk ini kaya dengan lesitin dan serat dietari daripada soya untuk meningkatkan keupayaan pembuangan toksin serta menyerlahkan kulit melalui pembentukan kolagen daripada kolagen peptida ikan.

6. Hasil yang cepat

Anda akan mengalami kesan perubahan yang ketara pada kulit anda setelah mengambilnya selama 2 bulan, seperti kekenyalan, keanjalan dan kecerahan kulit (bergantung kepada individu)

7. Hanya formulasi yang bercirikan Kolagen II dua untuk kesihatan sendi

Kolagen peptida ikan mengandungi kolagen jenis II yang dapat membantu membentuk kartilaj untuk sendi-sendi, dengan itu amat sesuai untuk pesakit-pesakit arthritis dan gout. Ia berupaya untuk mengurangkan keradangan dan kesakitan pada sendi.

8. Antioksidan dan anti-keradangan

Gabungan profil asid amino dengan Omega-3 dan Omega-6 memberikan kuasa anti-pengoksidaan yang hebat bagi melindungi sel-sel kolagen daripada kerosakan.

9. Rasa yang enak

Rasa yang enak ini disebabkan oleh kualiti kacang soya yang bermutu tinggi, 100% organik dan kolagen ikan yang tidak berbau hanyir.

10. Tiada asid oksalik dan enzim urinase

Kedua-dua komponen ini dikeluarkan daripada kacang soya, oleh kerana ia akan menyebabkan komplikasi pada pesakit-pesakit arthritis, gout dan mereka yang alah kepada kekacang.

11. Rendah gula serta bebas kolesterol

Sesuai untuk pesakit diabetes dan penyakit kardiovaskular. Dalam jangka masa panjang, ia dapat menurunkan tahap kolesterol dan melindungi jantung. Semua ini dimainkan peranannya oleh maltodekstrin, lesitin dan oligosakarida.

12. Sesuai untuk mereka yang mengandung dan menyusu

13. Bacaan Protein Digestibility Corrected Amino Acid Score (PDCAASS) setinggi 1.0

Bacaan ini menunjukkan kualiti protein yang tinggi.

14. Hanya ramuan yang disahkan oleh USFDA sahaja digunakan

Semua ramuan yang digunakan disahkan halal.











Ramuan yang hebat.

1. Kolagen Ikan Peptida

Saiz molekul sekecil 2,000 Dalton untuk penembusan maksimum dan penyerapan yang cekap.

2. Isoflavon dan Protein Soya Terasing

Sumber asid amino untuk pembentukan kolagen dan

menstabilkan kulit.

3. Omega 3 dan Omega 6

Mengurangkan keradangan kulit serta mengekalkan

kelembapan kulit.

4. Serat Dietari

Membuang toksin serta membersihkan kulit dari dalam.

5. Multivitamin dan Mineral

Pengkayaan nutrient kepada kulit



Bagaimana Nutricelle ISO-GEN Plus berfungsi? Melalui 3 kaedah:-



1.Pembuangan toksin melalui sistem penghadaman dan hati, dengan menggunakan protein soya, lecithin dan serat dietari.

2.Soya isoflavones dan protein soya terasing membantu merangsang pembentukan struktur kolagen.

3.Penambahan serta penggantian kolagen kulit dengan menggunakan kolagen peptida ikan yang menyerupai kolagen manusia.



Kesan yang dapat dilihat selepas penggunaan selama 8 minggu:-

· Kulit lebih gebu, cerah dan berseri

· Melembapkan kulit

· Mengurangkan garisan halus dan kedutan

· Mengurangkan jeragat

· Tona kulit lebih cerah

· Mengurangkan alahan dan keradangan kulit

· Penyembuhan kulit yang cepat (percepatkan pemulihan kulit)



ISO-Gen Plus sesuai untuk:-

· Kulit berpigmentasi dan bintik-bintik

· Kulit gelap @ rona tak sekata

· Kulit banyak kedutan dan ada garisan halus

· Kulit berejuvenasi dan parut-parut

· Ada kantung mata (eye bag)

· Kulit kasar dan kusam

· Kulit tiada keanjalan @ kekenduran

8 daripada 10 subjek kajian amat berpuas hati dengan kesan produk yang menakjubkan ini. Anda pun boleh juga!


DA FAHAM?? baca sampai faham ocay? so..nnt sy malas nak explain lg..heheheh....actually product nie dr nutrimetics...al maklumla..sy keje kat sni pon baru setahun lebih..so since sy keje sini..dah alang² keje kat tempat kecantikan..so kite lagi particular la kan..lagi2 dgn staff price..so tunggu apa lagi kan kan..hehehe..rugi tak praktikkan :) so dr situ sy praktikkan diri saya untuk mengambil any supplement :) takla semua sy minum n makan kan..tak terlarat dek nonnn nak membayar..mahallll..huhuhu..;( so mana yg mampu..atleast sy makan supplement kan utk dr dalam body kite nie :) sbb kecantikan bukan kite jaga dr luaran je tau korang...:) kecantikn dr dalaman itu penting :) bile darah kite semua pon berjalan dgn lancar..so kulit kite & hormon kite pon akan follow from the inside :) trustt me! saya da mencuba..before this sy jarang mkn2 ubat or supplement...tp bile umur da pertenggahan da ehem2 nie kan..pra dewasa nie...kekek..;p so knela jaga kan..umur da 25 ocayyy~ so semua sgala urat,saraf,usus,,da lambat bertindak...everythg la..so kite knela jaga..betul tak?

mcm kat ofis sy nie kan..mostly semua da separuh umurla..da berpuluh tahun kerja kat nutrimetics nie.tp korang..seyesly kulit mereka2 ni cantik2...sy tak tipu..especially chinese...kulit dorang...kilat,then masih  tegang nampak cantik..:) rahsianya sy duk usha² tanya...minuman isogen nie la dorang minum berpuluh tahun..n yg semestinya banyakkan minum air putih/air masak :) tu mmg tak dpt dinafikan kan kan? :)

MD sy kat office nie baru pas deliver baby tau..ms die pregnant 9bulan..die tak pernah tinggal minuman isogen 2sachet sehari....:) then hasilneyw..kulit anak die cantikkk wei!!!!!...seyesly..trus rasa nak kawen cepat & dpt baby comel²,pastu sy nak minum up 4sachets sehari..haha over ocayy..nak juga lebey...T___T

actually sehari 1sachets da ok..sebab korang..mahal ok product nie...satu kotak ada 15sachects je tau..hukhuk..terbatuk plak..tp kornag..hasil die...mmg TERBAIKKK..nie bukan nak promote brg dr company sendiri..tp sy sndiri da mencuba setelah puas duk survey2 dr orang2 lama di ofis sy nie..:)

harga bg sekotak isogen nie ialah rm 149.90...hukhuk,..mahala kan..tau tau sy paham...tetapi korang....nutrimetics selalu buat promotion utk isogen nie..bestkan..so sy mampula membeli..:))))))) then kalau nak share dgn kaum kerabat sanak saudara,sepupu sepapat,kawan2  pon boleh,..die didtgkan promotion dgn 3kotak untuk rm399.90 & 5kotak untuk rm 636.90 tetapi kan korang kadang2 depands on promotion brouchers kan...kdg² die buat promotion buy 6 free 1 dgn harga rm764.50..so korang boleh share2...seyes...:) kalau nak contact sy terus pon bole...nnt sy bg 20% diskaun...:) kite boleh share2 beli ♥ i tolong korang k...dun worry :) sesiapa yg berminatla ye :) sy mmg minatla...bagus untuk kulit dr dalam :)) tak pon korang boleh click disini untuk makluman lanjut..lg senang inbox je sy di fb kalau rasa2 nak try ok :)


2) minuman supplement yg kedua yg sy amalkan n minum ialah
.
.
.
.
.
.

di bawah nie khasiat2 minuman nie ye..korang fahamkan ye ♥



Kembalikan Keremajaan Wanita

Produk terbaru dan paling murah di pasaran yang mampu mengembalikan keremajaan wanita dan membantu menjaga kehebatan wanita luar dan dalaman. Koko Pracampuran adalah minuman enak yang diadun dari biji kopi Arabic...a Brasil dan juga serbuk koko bermutu tinggi. Ia diperkayakan lagi dengan Marine Collagen untuk kecantikan dalaman dan juga Ekstrak Lobata serta Kacip Fatimah yang telah lama digunakan secara tradisi untuk kesihatan dalaman wanita. Ia minuman enak lagi berkhasiat.



Kandungan Cocoa Collagen Power Plus

1. Marine Collagen - Membantu mengimbangi hormon,mencantikkan kulit, menghaluskan dan menggebukan kulit.

2. Kacip Fatimah - Membantu merapatkan otot-otot rahim, faraj wanita dan memberi kehebatan dalam hubungan suami isteri.

3. Lobata - Membantu menambahkan tenaga, memontokkan dan menegangkan payu dara serta punggung.

4. Krimer Bukan Tenusu - Membantu meningkatkan daya kesihatan anda.

5. Dextrose Monohydrate - Melambatkan proses penuaan

6. Oligo Saccharide - Menyahkan toksin dan meningkatkan sistem dalam badan.



Kebaikan dan Khasiat

1. Membantu mengimbangi hormon

2. Merangsangkan pertumbuhan sel baru/anti kedut

3. Mencantik,menghalus dan menggebukan kulit

4. Memontokkan dan menegangkan payudara serta punggung

5. Melambatkan proses penuaan

6. Merapatkan vagina dan mengeratkan hubungan suami isteri

7. Mencantikkan kembali tumit kaki yang pecah

8. Mencerahkan kulit secara semulajadi

9. Memberikan tenaga

10. Membantu mengurangkan keguguran rambut

11. Melancarkan peredaran darah dalam badan

12. Mengimbangi berat badan

13. Meningkatkan daya penghadaman

14. Pengurangan sengal-sengal dan lenguh-lenguh otot



Cara Pengambilan

- Cocoa Collagen hendaklah di sediakan atau di bancuh dengan air panas/air suam supaya serbuk dan kandungannya benar-benar larut.

- Minum setengah jam sebelum sarapan pagi atau setengah jam sebelum makan malam.

- Seeloknya makan malam pada jam 6.30 petang

- Boleh juga diminum 2 kali sehari. Tetapi sudah memadai hanya satu sachet sehari untuk merasai perbezaannya.



Penggunaan

1. Semua wanita berumur dari 20 tahun ke atas (sudah berkahwin/belum berkahwin) boleh mengamalkan pengambilan cocoa collagen ini.

2. Ibu-ibu lepas bersalin (amat digalakkan untuk mempercepatkan penyembuhan dalaman)

3. Dilarang sama sekali untuk wanita yang mengandung & juga lelaki



Maklumbalas Pengguna Selepas Mencuba CCPP

Minggu Pertama : Badan lebih bertenaga & cergas, kulit muka yang kering menjadi lembab & pengecutan jerawat, tumit kaki yg pecah kembali pulih, denyutan di payudara, susu badan bertambah (bagi ibu yg menyusukan anak).



Minggu Kedua : Kulit muka menjadi kemerahan & berseri, payudara lebih tegang, terletak & bulat, susuk tubuh lebih kemas & tidak menggelebeh



Minggu Ketiga : Berat badan berkurangan (bagi pengguna jenis gemuk air), wajah kelihatan lebih muda & kulit lebih anjal, faraj lebih ketat & rapat.



** Kesan yang diterima adalah berbeza mengikut individu



Saiz / Kuantiti

30 sachet (stok 1 bulan)

(25g x 10 sachet x 3 kotak)



Harga : RM59.90


Fahammm kan  :) ok tu khasiat die..actually sy pon baru juga minum minuman nie..baru ek? urmm,..takla juga baru..almost 5month ♥ sy knl bende sbb ada sorang kakak cantikkk sgt² nie die customer sy..die beli shawl2 dgn sy then seyesly die da ada anak 2 da ocayy.tp i ckp dgn uolsss k..body die mengalahkan anak dara..& seyeslyy..sy ingat die msih anak dara :) & yg paling buat sy terpegun adalah kulitttt die tersgtla cantikkk korang ♥ so..sy nie biasala kan...sukeee sgt tgk org cantik sambil2 tu sy akan bertanya apa rahsia dorang ..heheheh...tak salah kan nak tau benda elok..lg2 terpegun kakak nie da kawen tp mcm mn die jaga..of coursela sy pon nak jaga juga,..heheh..T_T sik berangan nak kawen je..bahaya da ni..tahap serious...cik apeq...cepatla masuk minang T___T cik amoi awk makin parahhhh =______="
.
.
.
.
sy tunjjukan korang picture kakak tu ye ^_^ ( sy tak minta izin kakak nie lagi nak mik picture die..sy baru nak minta izin..ekkeke...)

nie la kakak nie ...:) nama die kak emmy norlin ♥ cantikkk sgtkan putih mulus gebus..haishhhh~ T_T untungnye alahai badan ♥ love you lah kakak!
korang ley add die utk pembelian or nak tanya lebih lanjut psl cocoa collagen nie ok?

ok...sy da membebel psl khasiat die kan..so nie dr pandangan sy selepas 5bulan sy minum cocoa collagen ok ♥



Saya baru sahaja mengambil Cocoa Collagen Power Plus 5 bulan bersamaan dengan 5set.. tapi lihatla hasilnya..sangat ketara...kulit muka menjadi glowing mowing gituuu.. dada tu pn 'ter'push up ,tumit kaki lembut dan licin..tiada lagi kasar2.. parut jerawat makin sekata :)  dan menghilang..(dulu kalo pakai bedak part parut jerawat mesti obvious nampak..sekarang tak lagi...) body pn makin cantik shapenya..

nie kisah benar ok..utk sy la sendiri yg mengalaminya..tp mungkin lain org lain hasilnya kan kan ♥ so korang patut cuba ok..then korang ley contact akk tu through fb die yg sy da bagi link tu ♥ insyallah die akan reply as soon as possible..she's very nice ocayyy! sy sgt puas hati dgn minuman nie juga..that's why saya berani promote kat korang ♥

3)yg ketiga sy ambil supplement dlm bentuk pil
.
.
.


Blackmores Evening Primrose Oil provides a rich natural source of the omega-6 fatty acid gamma-linolenic acid (GLA). Low levels of GLA have been found in adults and children with atopic eczema and atopic dermatitis, as well as women with premenstrual syndrome.




Features and benefits

•High potency

•Source of omega-6 fatty acids.



How it works

Evening primrose oil (EPO) is a source of the omega-6 fatty acids gamma-linolenic acid (GLA) and linoleic acid (LA). Omega-6 fatty acids and substances made from them, are components of nerve cells, all cell membranes and hormone-like substances known as prostaglandins. Prostaglandins have multiple local hormone-like actions, which include regulation of tissue inflammation. Conditions that involve inflammation, such as eczema, may benefit from supplementation with omega-6 fatty acids.

Low levels of GLA have been found in women with premenstrual syndrome (PMS). Essential fatty acid deficiency can lead to an excess of the female hormone prolactin which is responsible for many of the symptoms of PMS. Supplementing with EPO increases a prostaglandin known as PGE1, which may help with the symptoms of PMS.



Dosage

Adults -Take 1 to 3 capsules daily with meals, or as professionally prescribed.

Children 6-12 years - As professionally prescribed.



Contraindications & Cautions

•May occasionally cause mild gastrointestinal symptoms or headache.

•Always read the label. Use only as directed.

•If symptoms persist, see your healthcare professional.



Active Ingredients Per Capsule

Evening primrose oil (EPO)

Providing:

gamma-linolenic acid (GLA)

1000mg


sy mmg da lama mengamalkan supplement EPO nie...sebab-sebabnya...sy nie klu pms terukk sgtt tau,...smpai berguling² dan sy pernah ada kejadiannn yg dikira sgt kelakar gilerrr and sampai bile² scars tu akan mengingatkan sy kepada kejadian tu..semua gara² period pain sy sgtt terukkk ok korang.....Syuhaidah Azman akan kukenang scars tu..haha..lawakkk la wei... ^^

ok..oleh disebabkan sgt melampau pms...tak sanggup korang..every month nak kene tanggung kan..huhu...so sy pon bertekad utk mengambil supplement atas nasihat pakar..actually sy mmg tak suke mkn pil2 nie..lg la pil epo nie besar gabak...boleh tercekikk tau..hahahaha...alhamdulilah...sekarangggg sy kurang sgt pms..tipula takde kan..ada tp masih under control..kekeke~ sy masih boleh bergerak buat kerja eventhough perut tgh meragam pms...kalau dulu korang..jgn harapla...satu kerja tak ley buat..terbaring guling2 bolehla...nak tahan sakit punya pasal.. tp lepas sy makan supplement epo from blackmores..alhamdulilah ^_^  so korang yg mengalami masalah pms yg teruk boleh cube ye ♥





rasanya sampai sini je dulu ye korang..
nak sambung wat keje..
heheheh~
bye~ ♥

4 comments:

Rozana Razali said...

sis prefer yg mana antara Nutricelle ISO-GEN Plus or Cocoa Collagen Power Plus?

Nutricelle ISO-GEN Plus mahal sikit, Cocoa Collagen Power Plus boleh la gagah nak beli.. =P

Amoi Heaxa said...

hye rozana :) tak taula nak ckp sbb sis minum dua2 kan..heee~ tp kalau yg paling elok..sis prefer isogen :) its veryyy the bagus one..hehe...apala ayat sis nie..;p ♥

Rozana Razali said...

yeke, barang bagus mesti la mahal kan? TQ ye? =)

Daffodil said...

sampai skrg ke sis still minum ccpp ni?? n g 1..die ley hilangkan miss j x ye?? (;