Followers

Friday, August 12, 2011

TOLONG FAHAM

Assalamualaikum w.b.t





dalam hidup ni kita takkan pernah lari dengan kisah silam bukan?

Tak kira lah macam mana trauma,manis,pahit kisah itu ia tetap dipanggil kisah silam / memories.

yahh..aku terlalu byk kisah silam.

tapi tak perlu rasanya utk aku ceritakan satu² kisah silam hidup aku.

biarlah ia menjadi satu memories yg manis,pahit yg akan aku simpan rapat² ketat² dlm hati ini.

sebab bagi aku.

past is past.

no need to turning back anymore.

we learned from past.

we improve ourself from past.

kalau tak manusia itu akan sama sahaja, bukan?

kalau tak manusia takkan kenal erti sesal?serik?

nama pon manusia.

Hamba Allah yg kerdil lagi lemah,alpa,selalu lupa.

Tapi Allah S.W.T maha pengasih lagi maha pengampun dan juga penyayang.

sehina atau senaif mcm mana pon hambanya.

kalau kite bersungguh² untuk berubah.

Allah akan membuka jalan & pintu taubat utk setiap hambanya bukan?

sesungguhnya maha besar Kuasa Allah S.W.T

Waallahualam.

siapa kite untuk menghakimi masa silam seseorang?

kalau tiada semua itu juga makanya tiada lah kita hari ini.

hari ini bermakna lebih baik dari semalam.

dan kalau boleh tidak mahu menjadi mcm semalam.

bukan?

"Life always replaces everything you lost. If it asks you to put something down, it’s because it wants you to pick up something better."

aku suke akan poem/quotes

yg boleh memberi aku satu spirit supaya mengimprovekan diri

supaya menjadi yg lebih baik dari sebelumnya.

salah ke?

tidak bukan?

perkara yg lalu juga mematangkan aku.

perkara yg lalu juga menginsafkan aku.

perkara yg lalu juga mengajar aku erti kehidupan.

dan aku percaya setiap yg telah berlaku & akan berlaku dalam hidup aku

hanya DIA yg tahu..

ALLAH S.W.T

makanya aku tak pernah sedikit menyesal atas apa yg telah & pernah berlaku dalam hidup aku.

sebab tuhan tau apa yg patut & harus terjadi pada aku.

aku sebagai hambanya hanya mampu berdoa.

memohon keampunan dan memohon supaya aku dijauhkan dari perkara² yg tidak elok.

kerana hidup ini bukanlah panjang mana.

silap² esok lusa tibanya masa aku.

siapa tahu?

aku cuba utk buat yg terbaik utk jd yg terbaik.

makanya tolong hormat akan aku.



 apa yg aku mahu sekarang.

aku jaga seeloknya apa yg ada di depan mata aku sekarang.

selagi aku mampu.

aku akan jaga.

walaupun aku tahu.

bertahun bersama pon.

belum tentu ia akan jadi milik aku.

kalau dia mmg tersurat jodoh buat kita, maka ia.

jika dia bukan jodoh kita, teruskan hidup.

Sesungguhnya aku percaya perancangan tuhan utk aku sejak wujudnya aku dalam rahim arwah mama.


Whatever mistakes we have made, our only way out is to move forward. Life's proven formula: don't look back in regret but move on with Hope





.

8 comments:

Nanie Hussin said...

ye nani sgt setuju dgn apa yg yna share disini. sometime people judge kita dari masa silam kita. for me, past is past. kita dah berada jauh didepan & InsyaAllah kita mmg sentiasa move on utk jadi yang lebih baik. Sesungguhnya Allah lebih mengetahui.. :)

Amoi Heaxa said...

terima kasih nani :)

manusia lebih suka menghukum tanpa berfikir.

biarkan emreka.yg pasti biarlah Allah sahaja yang tahu kite mcm mn :) dan apa yg kite ubah utk diri kite mjd yg terbaik dr semalam :)

Amyz said...

ape kes ni yana? sape yg stalk yana ? die buat hal ape ni?

THE GREEN said...

Assalamualaikum...

saya sampai sini dr blog lain.. ingatkan tuannya chinese or seumpamanya. sorry.. just 2 remind, ingat pd Allah slalu n byk2kan berdoa esp time2 bln puasa ni. doa senang dimakbulkan..

SELAMAT BERPUASA

happy blogging :-)


regards,
BLADE EDGE

amirulhaizad said...

past is past...renungkan dan insafi..semoga hari ini lebih baek dari semalam dan esok lebih baek dari hari ini

Amoi Heaxa said...

amyz: someone among us know him.....


blade edge : wsalam w.b.t , terima kasih ye mr blade edge.insyallah :) mudah² an bukan :) SELAMAT BERPUASA :)

Mr Beaver : yup.eaxactly. terima kasih :)

Si Ratu Pari said...

risaunye bila ada manusia yang mengganggu idup kita, so kena hati² dgnnya...skrg byk kes xdiingini berlaku....take care yer...

Amoi Heaxa said...

si ratu pari : thanks ratu :) takot kan? tp hidup perlu lah diteruskan :) takpe Allah sentiasa bersama kite bukan? :)