Followers

Saturday, December 10, 2011

TONER juga salah satu perkara ASAS yg penting

Assalamualaikum w.b.t


TONER/ PENYEGAR.

Mostly ramai yg mengabaikan perkara yg sebenarnya penting dlm penjagaan HARIAN kita.
normally org akan mencuci muka then trus memakai pelembap.
betul tak.

tapi ada juga yg menitik beratkan TONER dlm penjagaan harian.

Actually korang TONER/PENYEGAR muka adlah PENTING selepas kita mencuci muka.

Sentiasa patikan selepas mencuci muka anda akan memakai toner.

Fungsi TONER ialah :

  •  menutup liang-liang roma muka yg terbuka.( selepas kita membersihkan muka liang² roma kulit muka kita akan terbuka.tetapi taklah kita dpt lihat dgn mata kasar,akan tetapi ia akan melarat dan membesar sampai kelihatan apabila kita tak pernah mencegah. ) so toner PENTING untuk menutup balik liang² roma muka selepas mencuci. 
  • menapis kotoran ( sometimes masa korang cuci muka , tak bersih sepenuhnya lagi² korang hanya memakai tgn sahaja ( tidak memakai sponge muka sewaktu membersih ), so kulit kita pd mata kasar nampak dah bersih sebab kita dah basuh semua kan.tapi cuba korang amik kapas muka then tuang toner sebesar 20sen dan sapu rata di muka, dap2kan then sapu mengikut dari dagu ke atas.dan dari luar ke dalam. maksud dari luar ke dalam. CONTOH : dari tulang pipi ke pipi ke hidung. then kalau korang sapu bahagian mata dr sudut luar mata ke dalam mata.buat pusingan ke dalam :) sebab masa korang mengurut muka tesktur kulit manusia nie lembut. bila korang main hentam je pakai toner kejap sapu ke atas bawah kiri kanan.tesktur kulit korang akan cepat BERKEDUT. especially bahagian mata adalah kulit manusia yg paling NIPIS dan tesktur yg sgt LEMBUT. so berhati² yew! ada steps utk kite membasuh dan memakai toner! ♥ latest entry saya update entry bersama picture cara² Nya okey ♥
  • menyegarkan.Korang akan rasa kulit koranggg sgt² FRESH / SEGAR once pakai TONER. RASA lembap dan sebersihnya.
  • ia juga memastikan tekstur kulit korang licin.
  • DAN juga boleh digunakan untuk BEKAS JERAWAT. ataupun selepas korang picit jerawat korang tenyehhhh kan dgn kapas yg dah dituang TONER.letak lama2 kat bekas/jerawat tuh ♥ IA BERKESAN!

tak kiralah apa² pon jenis toner korang boleh pakai.BUT make sure ia bersesuaian dgn kulit korang okey! ♥
korang akan nampak perbezaan dalam jangka masa panjang KULIT yg selalu memakai TONER / yg jarang² ataupon tak pernah langsung memakai TONER.

SELAMAT MENCUBA ♥

till then,
.

7 comments:

Diana Arisa said...

tq syg...byk betul tips yg boleh membantu..kamu bole jd doc kecantikan moga one day nanti dapat buka SPA sesuai ngan karektor kamu ..

Diana Arisa said...

tq shayang...byk tips yg kamu kongsi...dh macam doc kecantikan moga one day kamu bole buka SPA kamu sendiri..tq adik chumelll

cheq sue dieyha said...

amoi,agak2 toner ape yg sesuai?susah btoi nk cri yg sesuai le si cantik!muka jd kesat...

Unknown said...

wa....baru tau..thanks utk tips ni :)

Eda Amisha said...

salam ...

dulu sy pn x pernah pki toner , tp lps buat facial bru tau kepentingan toner .. bila dh guna mmg best sgt. terasa kesegaran pd wajah brbanding dulu :)

Coco Mirae said...

the great great info along! tanks for sharing! ~__^

My_Sarah said...

Amoi pakai toner jenama apa? toner saya baru je habis ni. ingat nk tukar.
Btw.. tertunggu2 pictures yg dijanjikan